THE HAWKINS- "Silence is a bomb"
6.5
THE HAWKINS- "Silence is a bomb"
Ramos (THE STORM,TWO FIRES,HARDLINE ,) releases his first solo album with the participation of a great number of famous melodic rock vocalists. The result is an album of modern hard rock with high level performances and beautiful songs. In these kind of works like Peteriks Wind of change, we tend to focus on the names that participate. But most of the times is some of the songs that stands out that will stay after listening to the album.Tony Ηarnel lends his voice to the Zepelin-esque "Immortal" and it is nice to hear him in this heavier material,especially the easiness that he delivers. The album has a heavier, funkier vibe, close to Hughes work and that differentiates it from the typical Frontiers releases of the latest years. Obviously Ramos having that in mind he gathered names like Liuss,Vaughn,Harnel,Martin, Hess and the much missed Toy Mills plus the very good Joe Retta at 'Same old fears' a song unfamiliar with the melodic style,as it points out at the modern governments issues (US and not only).
The album is full of quality melodic heavy rock songs with a 70s touch like the excellent,groovy "Too good to be true" that could fit easily to a MR BIG album, or Vaughn at "Blameless blue" with its unique melodic line layover Ramos guitar solo. At the end of listening ,you know Ramos still got it and he delivers a great collection of melodic hard rock songs. The versatility of the album is at the same point its strong point and its weakness. Because in the modern hard rock world you need your personal signature. On the other hand in the spotifying way of listening, some will pick up the songs of their choice and leave the others untouched. Overall ,an album that does not stand at the names of the participants but delivers the goods.
7.5
Με έντονο το άρωμα Κούβας ένα βιβλίο, που αναμιγνύει εποχές, ανθρώπους, φυλές, θρησκείες, όλα αυτά με πρόσχημα ένα πίνακα του Ρέμπραντ, που από την προπολεμική Κρακοβία θα καταλήξει στα δημοπρατήρια του Λονδίνου του 21ου αιώνα. Ο πίνακας είναι κτήμα μίας οικογένειας Εβραίων που στην πορεία του χρόνου, θα διαβούν το κατώφλι της μετανάστευσης, της διασποράς. Κάποιοι θα στήσουν στην Κούβα μια νέα ζωή και κάποιοι θα συνεχίσουν στις Η.Π.Α. με γνώμονα και πυξίδα την αγάπη για την ελευθερία της βούλησης, το καλό και το ηθικό, πέρα από θρησκευτικούς περιορισμούς και κοινωνικές πολιτικές παραδοχές και υποταγές.
Ο Παδούρα, με αφορμή την ιστορία του πίνακα, δημιουργεί δύο ιστορίες, τη μία στον 20ο και την άλλη στον 21ο αιώνα, με φόντο την Κούβα και τα παιχνίδια εξουσίας και διαφθοράς, αλλά κεντρικό ήρωα έναν Εβραίο, «αιρετικό», που αποφασίζει να πάρει την τύχη του στα χέρια του και τις επιλογές του, θρησκευτικές και μη, να τις καθορίσει ο ίδιος. Θα ανακαλύψει, όμως, ότι η οικογένεια, η φιλία και τα ηθικά βάρη, καθώς και ο νόμος της φυλής, είναι πολλές φορές πολύ πιο βαριές δεσμεύσεις από τις όποιες θρησκευτικές.
Στο δεύτερο μέρος του βιβλίου, έχουμε την ιστορία του ίδιου του πίνακα, που θα γίνει το αντικείμενο έρευνας στο σύγχρονο (πρώτο) κομμάτι του βιβλίου. Στην Ευρώπη του 17ου αιώνα, ένας Εβραίος ζωγράφος άρα και αιρετικός (για την φυλή του) , θα έρθει αντιμέτωπος με τα θέλω του, τα θέλω και τις δοξασίες της φυλής του και την ίδια την ζωή, επιλέγοντας την πορεία του, με γνώμονα το δικαίωμα της βούλησης και της δημιουργίας. «Αιρετικός» εξ ανάγκης για να μπορέσει να εκφράσει το θείο χάρισμα της ζωγραφικής, θα αναδείξει τη βούληση όπως και οι ομόθρησκοί του, του 20ου αιώνα, σε σημαία της ζωής του.
Ο συγγραφέας με λόγο μεστό, συνεχή, αδιάκοπο και σε σημεία καταιγιστικό, σκιαγραφεί χαρακτήρες, που σε καταπίνουν μέσα στην τροπική ζέστη του νησιού ή το ομιχλώδες σκοτάδι του Άμστερνταμ, πότε με τις ηθικές αναστολές αλλά και ταλαντεύσεις τους, όσο και με την αποφασιστικότητα που δείχνουν μέσα από το πρίσμα του καθημερινού ανθρώπου, ενάντια σε καθεστηκυίες τάξεις και δόγματα. Ένα μυθιστόρημα, για την αξία της ελευθερίας, της επιλογής αλλά και του βάρους που φέρει για τον καθένα μας.
Η επιστροφή του βιβλίου και η λύση του μυστηρίου του πίνακα στον 21Ο αιώνα, σκιαγραφεί τη ζωή στην Κούβα της νομενκλατούρας και της εισβολής της Δύσης. Στην ζωή των πρώην ιδεαλιστών που επιβιώνουν, απολαμβάνοντας το άρωμα της ζωής και της νέας γενιάς που παγιδεύεται σε εικόνες, που προβάλλει η τηλεόραση και η μουσική, σαν φάρμακο για την πτώση της ιδεολογίας. Το μυστήριο της πώλησης του πίνακα, αποκτά ένα τέλος απρόσμενο, που τον συνδέει με τη ζωή μιας ομάδας, γερασμένων Κουβανών που αποζητούν το ρούμι και τη φιλία και μιας ομάδας νεαρών Κουβανών που αποζητούν τη λήθη από τα δεσμά της ιστορίας μέσα από την άρνηση είτε φιλοσοφική είτε μουσική, σε κάθε επίπεδο της ζωής τους.
Ο ήρωας του Παδούρα, κουβαλάει τον πεσιμισμό των Αμερικανών κλασικών, συνδυασμένο με μια θυμόσοφη στάση απόρροια της ζωής στην Καραϊβική. Σε τραβά με ακαταμάχητη έλξη στην περιπέτεια που διαδραματίζεται στους ασφυκτικούς από την υγρασία δρόμους της Αβάνας.
Συναρπαστικό, αν και σε κάποια σημεία, υπερβολικά βαρύ και περιγραφικό, αποτελεί, το καλύτερο μεθύσι λέξεων, που μου έχει προσφερθεί από συγγραφέα της Αμερικής τον τελευταίο καιρό.
Υ.Γ Η παρουσίαση γράφτηκε πριν τον θάνατο του Κάστρο, αλλά το βιβλίο αυτό αποτελεί μια γλαφυρή περιγραφή ενός καθεστώτος που έζησε εις βάρος της ελευθερίας των ανθρώπων του και βουτήχτηκε γρήγορα στη διαφθορά που ήρθε να αντικαταστήσει.
Ιδανική Μουσική υπόκρουση: Santana IV
Ένας απολογισμός μιας σχέσης ζωής, δύο νέων που εξελίσσονται σε σημαίνοντες καλλιτέχνες της γενιάς τους, σκιαγραφώντας ταυτόχρονα την καλλιτεχνική ζωή της Ν.Υόρκης μεταξύ του 68-78. Ένα βιβλίο ύμνος στον έρωτα , τη δημιουργία,την αγάπη για την τέχνη την μουσική. Το χρονικό ενός μεγάλου έρωτα από αυτήν που έμεινε πίσω να συνεχίσει…
Πολλές φορές ένα βιβλίο, περιορίζεται πριν το διαβάσεις, από την εικόνα του συγγραφέα του. Στη σκέψη μου η Πάτι Σμιθ ήταν πάντα ή τραγουδίστρια του “Because the night”, “Rn R nigger”, “Frederik”, ‘Dancing barefoot’, “People have the power”. Η γυναίκα που το 2013 στο Ηρώδειο, ξεσήκωσε και τα μάρμαρα αλλά και τον πολιτισμό του Έλληνα, που μπέρδεψε το ροκ κλαμπ, με το αρχαίο θέατρο.
Στο αυτοβιογραφικό «Πάτι και Ρόμπερτ», η Σμιθ γράφει ένα βιβλίο που θα έπρεπε να αποτελεί βασικό αντικείμενο διδασκαλίας σε κάθε ΑΣΚΤ. Ένα βιβλίο ύμνο στην ελευθερία, την δημιουργία και την δημιουργικότητα, την αγάπη για την τέχνη, την αγάπη για τον σύντροφο, την τέχνη του να ζεις μέσα από την τέχνη, για την τέχνη. Το πορτραίτο της ως νεαρή που φτάνει στην Ν.Υόρκη και ζώντας μια ζωή γεμάτη στερήσεις, θέτει σαν στόχο μαζί με τον σύντροφο της στην αρχή και αιώνιο φίλο της Ρόμπερτ Μ, να δημιουργήσει, πέρα από συμβάσεις και περιορισμούς είναι σαγηνευτικό. Δύο νέοι άνθρωποι σε μια μητρόπολη, γεμάτη ανθρώπους με ανησυχίες, προσπαθούν να επιβιώσουν και ταυτόχρονα να βρουν το στίγμα τους, σεξουαλικό, καλλιτεχνικό, δημιουργικό, προσωπικό. Από το μικρό δωμάτιο και τα πρωτόλεια κείμενα, ζωγραφιές, κοσμήματα, στο Ξενοδοχείο Τσέλσι και αργότερα στο Μαξ Κάνσας σίτυ και το τραπέζι του Γουόρχολ, το δίδυμο, λειτουργεί σαν γιν και γιανγκ. Αγαπιούνται, ονειρεύονται, στερούνται, υποφέρουν, απολαμβάνουν με μόνο σκοπό και μέσο τα έργα τους και την πίστη στην αξία τους και την αγάπη για την δημιουργία.
Από την επιρροή του Μπόμπ Ντύλαν στην σκέψη της, τον θαυμασμό της για τον Μόρισον, έως τα πρώτα βήματα της πρώτα σαν ζωγράφος, ηθοποιός, ποιήτρια και μετέπειτα σαν μουσικός η Σμιθ, είναι γλαφυρή, ταπεινή, γεμάτη συναίσθημα που έχει την ρίζα του στη μπίτνικ λογοτεχνία. Η απολαυστική περιγραφή της γνωριμίας της με τον συγγραφέα Σαμ Σέπαρντ και της συμβίωσης τους, όπως και με τον Άλαν Λάνιερ των BOC δίνουν το στίγμα της ζωής της. Ο απώτερος στόχος, η μετάδοση του μηνύματος μέσω της τέχνης (ποίηση, ζωγραφική, θέατρο, κινηματογράφος) είναι και ο ουσιαστικός σκοπός. Όμως το βιβλίο δεν είναι μια ακόμη αυτοβιογραφία. Ο σύντροφος και φίλος της Ρόμπερτ, ένα καθολικό αγόρι, που θα ανακαλύψει τη ζωγραφική, την δημιουργία κολάζ, κοσμημάτων και τέλος τη φωτογραφία, μαζί με την σεξουαλικότητα του, ορίζει το μεγαλύτερο μέρος της κοινής τους σχέσης. Συζούν και συνυπάρχουν οχι μόνο στα διαμερίσματα, δωμάτια ξενοδοχείων και ατελιέ, αλλά και στη ζωή ο ένας του άλλου σαν καλλιτέχνης και η μούσα του σε εναλλασσόμενους ρόλους.
Το «Πάτι και Ρόμπερτ» είναι ένα βιβλίο ποιητικό, που μαγνητίζει. Η Νέα Υόρκη και οι προσωπικότητες που παρουσιάζονται εκεί στα τέλη της δεκαετίας του 60, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 70, είναι πρόσωπα μυθικά για τον κοινό θνητό, που όμως εδώ είναι τόσο γήινα και απομυθοποιημένα όσο και αδιαφιλονίκητα προκλητικά. Η ζωή στα όρια,η τέχνη στα όρια, όλα μαζί σε ένα εκρηκτικό μίγμα, υψηλής περιεκτικότητας σε αδρεναλίνη, καλλιτεχνική ανησυχία και ευρηματικότητα.
Η Σμιθ, περικλείει την ουσία των αναζητήσεων και της κοινής ζωής της με τον Ρόμπερτ Μ, στο ακόλουθο απόσπασμα «Ο καλλιτέχνης επιζητά την επαφή με την ενορατική αίσθηση των θεών , αλλά για να δημιουργήσει το έργο του δεν μπορεί να παραμείνει σε αυτή την σαγηνευτική αλλά άυλη σφαίρα. Πρέπει να επιστρέψει στον υλικό κόσμο για να κάνει τη δουλειά του. Είναι ευθύνη του καλλιτέχνη να εξισορροπήσει τη μυστικιστική επικοινωνία με το μόχθο της δημιουργίας»
Η Πάτι Σμθ, συνεχίζει να περιγράφει την ζωή και μετά τον χωρισμό τους, όταν ο καθένας είναι πια καταξιωμένος, εκείνη περισσότερο στην μουσική και στην ποίηση, εκείνος στην φωτογραφία. Το τέλος του Ρόμπερτ, ο θάνατος του, σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής αλλά και μια νέα αρχή για εκείνη. Μια ευθύνη, μια γλυκιά υποχρέωση, να διηγηθεί την ιστορία τους. Μια ιστορία, γεμάτη αγάπη, πάθος για την τέχνη , άρνηση των συμβάσεων, δημιουργικότητα. Το καταφέρνει και σε καθηλώνει σένα βιβλίο, γεμάτο τέχνη, μουσική και αγάπη.
Μια διαφορετική ερωτική ιστορία, που σε καθηλώνει, γιατί είναι ρεαλιστική, όσο και αν όσα περιγράφονται, θυμίζουν τον ήρωα της Πάτι Σμιθ, τον Ρεμπό αλλά και το ασυμβίβαστο των δημιουργών της γενιάς των μπίτνικ. Ένα βιβλίο, που αν και οι αναφορές του στο ροκ, καταλαμβάνουν σχετικά μικρό μέρος του, είναι μια μοντέρνα ροκ ερωτική ιστορία, που θα σας κάνει να δείτε την έννοια του χρόνου, της δημιουργικότητας και της δέσμευσης με άλλο μάτι. Τελειώνοντας την ανάγνωση, νιώθεις την ανάγκη να ξανακούσεις τους δίσκους της, χαζεύοντας παλιά λευκώματα με πίνακες και φωτογραφίες, χάρη σε αυτό το μικρό βιωματικό χρονικό δύο ανθρώπων αφιερωμένων ο ένας στον άλλο και από κοινού στην τέχνη.
Another work from prolific guitarist/Vocalsit Phil Vincent, a more concept in the loose sense of term album, with treason being the main i...